Echo Mlekpolu – wydanie 3/2024

Szanowni Członkowie, Dostawcy, Pracownicy SM Mlekpol!

Ostatnie miesiące w SM Mlekpol upłynęły pod znakiem wprowadzania na rynek nowości produktowych. W 2024 roku postawiliśmy na intensywny rozwój marki Łaciate, która, jak pokazują badania, jest jedną z najcenniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek spożywczych w Polsce. Na sklepowych półkach zadebiutowała mianowicie linia produktów funkcjonalnych Łaciate Protein+, która doczekała się już pierwszych nagród, w tym Złotego Medalu targów Polagra 2024. Jej ciepłe przyjęcie – zarówno przez ekspertów z branży, jak i samych konsumentów – utwierdziło nas w przekonaniu, że oferta Mlekpolu doskonale odpowiada na potrzeby współczesnego rynku.

Nasze portfolio zasiliły także m.in. Łaciate twarogi, desery z maślanką, kefir czy nowe smaki serków śmietankowych Łaciatych, stworzone z myślą o preferencjach dzisiejszych konsumentów, którzy wyjątkowo cenią sobie polskie, wysokiej jakości i sprawdzone produkty nabiałowe.

Poszerzanie asortymentu i prowadzenie intensywnych działań marketingowych to niejedyny kierunek rozwoju Mlekpolu, jaki założyliśmy sobie na najbliższy okres. Nieustannie trwają bowiem prace nad modernizacją i automatyzacją naszych zakładów produkcyjnych. Tylko w 2023 roku przeznaczyliśmy na ten cel 175 mln zł. W 2024 kwota ta sięgnie natomiast ponad 255 mln zł. Kluczowe inwestycje są prowadzone m.in.: w Suwałkach, Grajewie, Radomiu, Łodzi, Zambrowie czy Mrągowie. Dotyczą one nie tylko poprawy efektywności produkcji, ale wiążą się także z realizacją strategii zrównoważonego rozwoju, w ramach której dążymy do minimalizacji wpływu naszej działalności na środowisko naturalne.

Kończąc, chciałbym podziękować Państwu za spotkania podczas tegorocznych dożynek. Cieszymy się, że udało nam się wspólnie świętować m.in. w Grajewie, Sokółce czy Gibach. Relację z dożynek oraz listę nagrodzonych w ich trakcie dostawców znajdą Państwo na dalszych stronach tego numeru „Echa Mlekpolu”. Informujemy w nim także o zdobytych przez Spółdzielnię nagrodach, kluczowych wydarzeniach z jej życia oraz prowadzonych kampaniach marketingowych. Zachęcam ponadto do lektury wywiadów z dyrektorami zakładów w Mrągowie i Łodzi, którzy bliżej opowiadają o zmianach, jakie zachodzą w tych oddziałach Spółdzielni.

Tadeusz Mroczkowski
Prezes Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol