Mlekpol na targach SIAL China 2024

Podczas targów SIAL China 2024, które odbyły się w Szanghaju, Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol zaprezentowała swoje produkty. W ramach projektu Trade Milk, wspólnie z innymi członkami Polskiej Izby Mleka, promowano polskie wyroby mleczarskie, które cieszą się dużą popularnością w Chinach.

SIAL China to największe tego typu wydarzenie w Azji i trzecie co do wielkości na świecie. Targi odbyły się od 28 do 30 maja 2024 r., gromadząc blisko 5 tysięcy wystawców z ponad 70 krajów. Wśród nich byli również przedstawiciele polskich firm, w tym Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol z Grajewa.


– Chiny są obecnie jednym z ważniejszych importerów produktów Mlekpolu. Zapotrzebowanie tamtejszego rynku na wysokiej jakości wyroby mleczarskie, pomimo rozwoju produkcji własnej, nadal pozostaje na wysokim poziomie. Nasz udział w SIAL China to okazja do nawiązania kolejnych kontaktów biznesowych, rozmów z kontrahentami i konsumentami. To także szansa na zwiększenie rozpoznawalności Mlekpolu oraz zbadanie kluczowych oczekiwań i potrzeb odbiorców z tego regionu – mówi Piotr Jankowski, Dyrektor Wydziału Handlu SM Mlekpol.


Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol mogła uczestniczyć w tegorocznych targach SIAL China dzięki udziałowi w projekcie Trade Milk, finansowanemu ze środków Funduszu Promocji Mleka. Celem projektu Trade Milk jest promocja polskich produktów mleczarskich oraz umocnienie ich pozytywnego wizerunku w Chinach. Grupa docelowa programu obejmuje dystrybutorów, przedstawicieli sieci handlowych, hurtowników oraz media.


Obecnie około 30% produkcji SM Mlekpol trafia na eksport – głównie do państw UE, ale także do krajów, które nie mają wystarczającej własnej produkcji mleka, aby zaspokoić potrzeby swoich mieszkańców. W tym kontekście Spółdzielnia koncentruje się na promocji produktów o długim terminie przydatności do spożycia. Mleko UHT Łaciate, Happy Barn i Milcasa to trzy główne marki Mlekpolu, które są dostępne na rynku chińskim zarówno na platformach e-commerce, w kanale HoReCa, jak i w tradycyjnych kanałach sprzedaży, takich jak supermarkety.