200 turystów zdobyło Szlak Maślanki Mrągowskiej!
Tegoroczne lato w Mrągowie należało do miłośników Maślanki Mrągowskiej – najbardziej rozpoznawalnego produktu z tego regionu. W drugiej edycji kulinarno-turystycznego wyzwania wzięło udział blisko 5 tys. osób, z czego 200 ukończyło szlak. Uczestnicy odwiedzili najciekawsze mazurskie atrakcje i spróbowali dań z kultowym napojem mlecznym w roli głównej.
Szlak Maślanki Mrągowskiej to inicjatywa zapoczątkowana w 2022 roku z okazji 25-lecia istnienia na rynku Maślanki Mrągowskiej – produktu, który początkowo był znany wyłącznie w regionie, a dziś cieszy się popularnością w całej Polsce.
Zasady gry są proste – zadaniem turystów jest spróbowanie trzech dań z maślanką z wybranych lokali gastronomicznych, a także odwiedzenie jednej atrakcji turystycznej. W każdym z tych miejsc Zdobywcy otrzymują pieczątkę, a po uzupełnieniucałej karty mogą odebrać koszulkę, Maślankę Mrągowską i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie.Osoby, które ukończyły szlak, biorą później udział w grze na Facebooku o atrakcyjne nagrody – vouchery do restauracji czy bilety na wydarzenia i festiwale.
– W tegorocznej edycji przyłączyło się do nas 12 Ambasadorów Kulinarnych, a na szlaku można było spróbować m.in. orzeźwiających chłodników, ciasta maślankowego, drożdżowych racuchów, fileta z sandacza marynowanego w maślance czy lodów o smaku Maślanki Mrągowskiej! W sumie na uczestników czekało aż 20 wyjątkowych dań stworzonych specjalnie z myślą o Zdobywcach. Wśród atrakcji turystycznych znalazło się 8 punktów wartych odwiedzenia, m.in. Fun Park, Miasteczko Westernowe Mrongoville, Muzeum Sprzętu Wojskowego czy Ogrody Markiewicz – mówi Dorota Grabowska, Kierownik Działu Marketingu SM Mlekpol, producenta Maślanki Mrągowskiej.
Szlak Maślanki Mrągowskiej był otwarty od 19 czerwca do 2 października.
– Moim zdaniem szlak to świetna sprawa! Osoby pobierające karty bardzo pozytywnie się wypowiadały o tej inicjatywie – komentuje Iwona Wilbik, właścicielka Wieży Mrągowo. A Marcelina Maksymow – właścicielka kawiarni Artystycznej „Ciacho” – dodaje: – Szlak Maślanki Mrągowskiej to ciekawa propozycja dla turystów. Popularność tegorocznej edycji była dużo większa niż ubiegłorocznej.
Krzysztof Zawiślak – właściciel i szef kuchni w restauracji „Smaki Mazur” – zwraca natomiast uwagę na popularność samego produktu.
– Marka Maślanki Mrągowskiej jest bardzo popularna, dlatego dużo ludzi było zainteresowanych spróbowaniem naszych racuchów i żurku. Wszyscy wychodzili zadowoleni. Dzięki szlakowi pokazujemy, że mamy w regionie coś oryginalnego, czym warto się chwalić. Chętnie wezmę udział w kolejnej edycji – podsumowuje kucharz.
Organizatorami gry są: Stowarzyszenie Lokalna Organizacja Turystyczna „Ziemia Mrągowska” oraz Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol i UM w Mrągowie.