Marka Łaciate sponsorem tytularnym zawodów kolarskich Łaciate Mazury MTB

Pod nową nazwą, ale w niezmienionej formule – w niedzielę 21 kwietnia w Iławie odbyły się pierwsze zawody z cyklu wyścigów kolarskich Łaciate Mazury MTB, dotychczas znanych jako Milko Mazury MTB. Była to dziewiąta edycja tej prestiżowej imprezy sportowej, organizowanej przez Stowarzyszenie Luz Grupa przy wsparciu m.in. Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol.

W tym roku cykl zawodów obejmuje 10 etapów, które odbędą się w najbardziej malowniczych miejscach na Mazurach. Kolarze będą mieli okazję odwiedzić m.in. Piecki, Olsztyn, Mrągowo, Mikołajki, Giżycko i Ryn.

W pierwszej, niedzielnej rywalizacji pod nazwą „Wyścig Pięciu Jezior” w Iławie, uczestnicy mieli do wyboru aż siedem wyścigów, z których każdy odbywał się na innym dystansie: PRO i GRAVEL RACE (78,5 km), EXPERT (58,5 km), HOBBY, E-BIKE RACE oraz WIELKA STÓWKA (38,5 km).

Dla początkujących entuzjastów kolarstwa górskiego organizatorzy przygotowali trasę FUN o długości 15 km. Oczywiście, nie zapomniano także o młodych fanach jazdy na rowerze. Uczestnicy szkółek kolarskich wzięli udział w Łaciate Junior Race – Lidze Szkółek Kolarskich, a najmłodsi mogli rywalizować w Cariboo Kids Race.

– Mazury MTB to cykl wyścigów kolarskich, który na stałe wpisała się już w kalendarz najważniejszych sportowych wydarzeń organizowanych w województwie warmińsko-mazurskim. Cieszymy się, że jako Mlekpol po raz kolejny możemy wspierać zarówno zawodników, jak i kibiców tych emocjonujących wyścigów. Podczas tegorocznej edycji będziemy mieli też przyjemność zaprezentować uczestnikom naszą nową linię produktów wysokobiałkowych Łaciaty Protein+. To jogurty pitne i kefir o podwyższonej zawartości białka, idealne do spożycia po wysiłku fizycznym. Mamy nadzieję, że dzięki swoim właściwościom funkcjonalnym i pysznemu smakowi, przypadną one do gustu wszystkim startującym w Łaciate Mazury MTB kolarzom – mówi Dorota Grabowska, Kierownik Działu Marketingu SM Mlekpol.

„Wyścig Pięciu Jezior” jest organizowany przy współpracy z Urzędem Miasta Iławy oraz Iławskim Centrum Sportu Turystyki i Rekreacji. Sponsorem tytularnym cyklu jest należąca do Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie marka Łaciate, natomiast sponsorem strategicznym jest m.in. Łaciate Junior.