Nagrody dla Mlekpolu podczas Gali Złotych Innowacji FMCG & Retail 2025

Podczas tegorocznej Gali Złotych Innowacji FMCG & Retail, zorganizowanej 28 października w warszawskim Teatrze Kamienica, Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol otrzymała prestiżowe wyróżnienia za dwa produkty. W grupie „Odpowiedź na potrzeby” w kategorii „Nabiał” triumfowała Maślanka Mrągowska bez laktozy, z kolei w kategorii „Smak” doceniono linię funkcjonalnych jogurtów pitnych Łaciatych wzbogaconych magnezem i biotyną.

Organizatorem konkursu jest wydawnictwo Fischer Trading Group wraz z redakcją miesięcznika Hurt & Detal. Konkurs ma na celu wskazanie najbardziej innowacyjnych rozwiązań produktowych, które pojawiły się na polskim rynku w minionym roku. Wydarzenie zgromadziło liczną reprezentację sektora spożywczego oraz handlowego.

– Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol konsekwentnie rozwija portfolio produktów odpowiadających na zmieniające się potrzeby rynku – mówi Aneta Wysocka-Wejda, Kierownik Działu Marketingu SM Mlekpol. – Nasze innowacje to rezultat uważnego wsłuchiwania się w oczekiwania konsumentów oraz wykorzystywania nowoczesnych technologii w połączeniu z tradycyjnymi recepturami.

Wprowadzona na rynek w bieżącym roku bezlaktozowa Maślanka Mrągowska stanowi odpowiedź na potrzeby osób z nietolerancją cukru mlecznego, zachowując przy tym charakterystyczny smak i wartości odżywcze klasycznej maślanki. Dzięki temu może być spożywana przez szerokie grono konsumentów.

Jogurty funkcjonalne marki Łaciate dostępne są w trzech wariantach – Harmonia, Równowaga i Energia. Wszystkie zawierają magnez, który wspomaga prawidłowy metabolizm energetyczny, oraz biotynę wpływającą korzystnie na funkcjonowanie układu nerwowego. Opracowanie tej linii było możliwe dzięki współpracy z konsumentami w ramach programu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs, prowadzonego przez IRZiBŻ PAN w Olsztynie.

Statuetki w imieniu Spółdzielni odebrali Jacek Lewicki, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu oraz Aneta Wysocka-Wejda, Kierownik Działu Marketingu.