Mlekpol w gronie trzech najczęściej wybieranych marek w Polsce
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol otrzymała prestiżowe wyróżnienie Brand Footprint Award 2025, plasując się na trzeciej pozycji w zestawieniu marek najczęściej wybieranych przez polskich konsumentów. Nagrodę, podczas uroczystej Gali Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych, która odbyła się 27 maja 2025 roku, odebrał Piotr Jankowski, Dyrektor Wydziału Handlu SM Mlekpol.
Brand Footprint Award przyznawana jest przez firmę badawczą YouGov we współpracy z magazynem Handel oraz portalem HandelExtra.pl. Wyróżnienie to docenia marki najczęściej wybierane przez kupujących, w oparciu o analizę penetracji rynkowej oraz częstości dokonywanych zakupów.
– To ogromne wyróżnienie dla całej Spółdzielni i potwierdzenie, że nasze produkty cieszą się niezachwianym zaufaniem polskich konsumentów. Od ponad 40 lat budujemy wiodącą pozycję Mlekpolu w branży mleczarskiej, stawiając na rodzime pochodzenie, innowacyjność i najwyższą jakość wyrobów. Miejsce wśród trzech najczęściej wybieranych marek w Polsce to rezultat ciężkiej pracy tysięcy pracowników oraz 7,5 tysiąca rolników-dostawców mleka, którzy tworzą naszą Spółdzielnię – skomentował Piotr Jankowski.
Badanie będące podstawą rankingu objęło ponad 20 600 marek konsumenckich, wykluczając marki własne sprzedawców detalicznych. Eksperci z firm YouGov oraz Kantar przeprowadzili wszechstronną analizę preferencji kupujących oraz schematów zakupowych w całej Europie, dostarczając dokładnych danych o markach najczęściej pojawiających się w koszykach konsumentów.