Mlekpol na konferencji INNOVATIONS. TRENDS & FUTURE

„Innowacje vs renowacje: Przyszłość projektowania produktów w sektorze spożywczym” – tak brzmiał temat przewodni panelu dyskusyjnego, w którym uczestniczyła Małgorzata Cebelińska, Wiceprezes Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol. W rozmowie z innymi liderami sektora spożywczego przedstawiła ona swoją wizję rozwoju innowacyjnych produktów mlecznych oraz sposób, w jaki współcześni konsumenci postrzegają innowacje w branży spożywczej.

Gdzie przebiega granica między odświeżeniem a rzeczywistą innowacją produktu? Czy każda branża spożywcza jest otwarta na nowatorskie rozwiązania? W jaki sposób konsumenci oceniają zmiany i innowacje w produktach, które trafiają na rynek? Te i inne pytania stanowiły trzon dyskusji w trakcie pierwszego panelu konferencji INNOVATIONS. TRENDS & FUTURE.

Branża mleczarska dynamicznie ewoluuje, odpowiadając na zmieniające się wymagania rynku oraz postęp technologiczny. Choć jej tradycje sięgają daleko w przeszłość, otwartość na nowości jest dziś kluczowym aspektem jej rozwoju – podkreśliła Małgorzata Cebelińska. Dodała również, że w ostatnich latach obserwuje się w sektorze wyraźną tendencję do rozszerzania oferty oraz wprowadzania nowych, innowacyjnych rozwiązań w celu sprostania rosnącym oczekiwaniom rynku. Konsumenci, jej zdaniem, doceniają innowacje, zwłaszcza te zwiększające wartość odżywczą lub funkcjonalność produktów.

Równie istotna jest odpowiednia komunikacja i edukacja. Przykładem może być wprowadzenie linii Łaciate Protein+, które zostało wsparte kampanią digital. Skupiliśmy się w niej na przedstawieniu zalet produktów wysokobiałkowych, takich jak większe uczucie sytości po posiłku czy wsparcie regeneracji mięśni. Podkreśliliśmy poza tym, że  produkty te są przeznaczone dla szerokiego grona konsumentów, a nie wyłącznie dla wąskiej grupy, jak to bywało wcześniej postrzegane – dodaje Wiceprezes Zarządu Mlekpol.

Konferencja INNOVATIONS. TRENDS & FUTURE, która odbyła się 29 października 2024 r. w Teatrze Kamienica w Warszawie, zgromadziła uczestników zainteresowanych kluczowymi trendami w sektorze spożywczym, unikalnymi produktami i nowoczesnymi rozwiązaniami handlowymi. Podczas wydarzenia omówiono również znaczenie zrównoważonych innowacji w rozwoju zarówno polskiego, jak i globalnego biznesu.

Po lewej: Wiceprezes Zarządu Małgorzata Cebelińska
Po lewej: Wiceprezes Zarządu Małgorzata Cebelińska